Monday, March 26, 2012

Tolong la..

Aku dah bosan..tolongggg
sudah xmampu nk tahannnnn
tolong teguhkan pendirian aku
tolong aku meghadapinya..
tidak mampu aku nak menyimpannya lagii
aku minta tolong
hanya satu tolongg

Tersimpan diriku tersiksa,nak ku luah tak ku mampu...
tolong aku ada juga tahap kesabaran,
kesabaran aku hanya senipis kulit bawang..


HUHUHUUHUH
 Tolong la faham..namunku punya hati

"Lukanya Hatinya  Seorang Insan"

Monday, March 19, 2012

GAGAL & APAKAH DAYAKU

TATAU NAK CAKAP APA.....BUKAN TATAU....MALAS NAK TAIP..........


ingat kata2 seoarang kawan....."belajar memahami orang sebelum mahu orang memahami kita"

sekarang sah la aku  GAGAL memahami orang lain....

Tolong berikan aku kerja yang banyak moga aku sibuk dengan kerja,dan xduduk makan gaji buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta,buta n moga tak rindu memudarat tapi apa yang aku rindu?rindu nak buat keje banyak sekarang ni sikit sgt @#$#&%$%#^#^% huhh........

Nah layan pic,dapat meceritakan seribu peristiwa.....



Thursday, March 15, 2012

Aku Tak Dapat Tidoq

AKU MAKIN SUSAH NAK TIDOQ...ingtkan sesuatu

Wednesday, March 14, 2012

Keseronokan kian terhakis

Kenali diri sendiri dan orang lain di sekeliling anda

Bulan Mac

Personaliti menarik,mudah didampingi,sangat baik secara semulajadi,pemurah,tidak cepat marah dan sangat amanah........

Ingatkah kita dizaman kanak2 kita?kita bermain dengan alam sekitar,bermaian lumpur di bendang,menbuat rakit dengan batang pisang,mencupta kereta dengan apa saja orjek bulat tanpa dipaksa pergi ke sekolah,sehingga usia mencecah 7 tahun......tapi sekarang?boleh dikatakan kanak2 sekarang hilang keseronakakn menjadi kanak2,contoh umo 4  tahun dah kena p sekolah tadika la,smrt reader la
apa la...diorang xdapat merasakan praktikal dengan alam,hanay teori semata2...

senario ini terpaksa dilalui semua kanak-kanak dan penjaga mereka. Mahu atau tidak, sedikit demi sedikit mereka sudah kehilangan apa yang dikatakan keseronokan menjadi kanak-kanak.

Buktinya dalam laporan global yang diumumkan pada Februari 2012 lalu oleh jenama biskut terkenal dunia, Oreo dan Jabatan Perhubungan Awam Ipsos menyatakan keseronokan alam kanak-kanak mungkin akan lupus buat selama-lamanya di seluruh dunia termasuk Malaysia sekiranya ibu bapa tidak mengambil perhatian serius. ..Bagaimana anda ingin mendidik anak anda?mereka terpaksa belajar sesuatu secara paksa pada masa yang kurang sesuai dangan usia?    .tepuk dada tanya Imam

Adakah kanak2 ini?

-bisa menahan duri pokok semalu?
-Bisa menahan gigtan labah2 bendang?
-Bisa memegang lintah yang menghisap darah tanpa menagis.
-Tahu menhentikan darah dengan daun2 yang terdapat di sekeliling.
-Tahu menbezakan jenis ular berbisa atau pun tidak berbisa ...
-Tahu menangkap katak dijadikan umpang memancing?