Wednesday, May 30, 2012

Cikgu Dolu-Dolu

Saya Cikgu tutt...mulai hari ini .. saya akan .....kamu semua hendak lah....Baiklah .. kita mulakan .. dengan muka surat....." Ye! standard sahaja intro dari cikgu baru ini. Mungkin dia baru sahaja keluar dari Maktab Perguruan, maka sekala teori2 hendak di keluarkan. Dan ia menjadi seperti drama kanak2 , tidak neutral.

tapi bukan yang ni aku nk cite tapi tentang nama cikgi or cikgu kita dolu2 (Kita merujuk pelajar yang sekarang berumur 30an dan ketas)...igt tak dulu nama cikgu kita ni pehhhh dengar pun seram,cikgu jawaher,cikgu che bashah,che pora,cikgu bukhori,cikgu megat,cikgu rahim.....cuba bayangkan nama pun cam tegas ,terang,kukuh itu sebab budak2 dulu walaupun xpandai tapi sangat menghormati guru...tak macam sekarang bkan yang xpandai je yang pandai pun kurang ajar huhh....

cikgu sekarang nama lylatul,cikgu sherenn,cikgu rizal,cikgu annur,cikgu balqis ermmm nama pun manja dah...hehehe budak2 sekarang plak makin dasyat......tapi cam biasa gak kalu guru baru masuk dr student sampai la bakal rakan sekerja akan ada:..... macam prosedur standard, cikgu yang baru pasti akan di diagnose segarang mana, secantik mana, sesempoi mana, selembap mana dan 1001 spesifikasi yang lain.kalu cikgu laki time mancar jodoh kat sekolah selain waktu kursus induksi.....gua xreka la pengalaman beb dan pemerhatian gua terhadap kawan2 semasa induksi.......tak betul tolong betul kan kuikuikui.......


*pendapat je

1 comment:

OMEI said...

fobia ngajar yg mana semua student laki2 dlm class.asik ken abuli huhuhuhu...kita marah depa last kita yg nangis huhuhu