Tuesday, May 18, 2010

Siapala Aku Berbanding mereka......

Td pagi p jemput kawan lama stdy sekali....kt uitm arau...pehh rupanya dia dh nk wat master dia skrg tutor kat  Uni.malaysia Terengganu.........ni haaa di bawah :--------


-Rizal......power gila result....sentiasa ceria
-Rawi ada crtfcte over c
-Zambri pakar CNC
-Saiful Power n dedikasi
-Zairul gigih
-Azakim low profile
-Yazid nk wat master
-rozikin UMP
-Yon power mate
-Pemilik blok merapu wat master gak

mereka diatas dan ada lagi yg  xmuat nk letak nama...ialah kwan yang aku kenal,pernah kenal,kenal dgn baik dan kenal gitu2 je.....mereke ialah insan terbaik yg penah aku kenal.......moga mereke terus terbaik dunia akhirat......jika nk dibandingkn dgn aku bagai  langit ngn bumi.......hahahaha syabas semua diatas......hebat2 nya mereka....................xp aku.......aku tetap aku ............

8 comments:

miss nina said...

masing2 ada bahagian masing2
jangan risaulah, usaha lebih dapat pun lebih

pssstt: uitm arau= samalah kita

lemontree said...

xrisau leee cuma bga ngn kwan2 ni hahahah

kina said...

apalah ade pada pgkat duniawi ni...rezeki masing2...
lama xziarah blog cik lemon

lemontree said...

berdarsarkan jwapan cik kina boleh bg 3 mark dr 5 fullmark......lagi 2 mark penanda wacana xbetul heheh......poyonye aku mcm cikgu bm

blueCITY® said...

- Buang semua kenangan bersamanya termasuk gambar, lagu, cenderahati dan lain-lain. Bukan tidak lagi menghargai pemberiannya tetapi tidak mahu lagi terkenang-kenangkannya.

- Kenang kejahatannya lebih daripada kebaikannya. Bukan hendak menafikan kebaikan-kebaikannya tetapi tidak mungkin melupakan jika sarat dengan memori kebaikan.

- Anggap dia dijadikan bukan untuk anda. Dia untuk orang lain dan anda juga untuk orang lain.

- Percaya pada jodoh, takdir dan hikmah di sebalik perpisahan itu. Pasti ada.

- Carilah pengganti. Usah setia pada prinsip lapuk yang merugikan. Hidup perlu diteruskan dan diurus dengan baik.

- Usah biarkan hati digayut rindu, pilu.

- Elakkan kerap bersendirian tapi keluarlah aktifkan diri.

- Anggap dia tak pernah wujud di muka bumi ini dan anda tidak pernah berkenalan dengannya.

- Faham dan percaya anda sengaja ditemukan insan yang salah supaya akan lebih bersyukur apabila bertemu insan yang betul.

- Mohon pada ALLAH supaya dia lenyap dari fikiran anda.

Jika anda tidak mampu melupakannya, tidak usahlah melupakannya. Mengenang kebaikan seseorang atas nama ALLAH adalah jauh lebih baik berbanding membenci seseorang atas kejahatannya walaupun atas nama ALLAH.

“Tiada yang paling indah dalam hidup selain bersaudara denganmu, tiada yang lebih sakit selain berpisah denganmu, tiada yang lebih manis bila ada kenangan bersamamu, namun ada yang terbaik dalam memori hidupku kerana ada kebaikan dan pengorbananmu.” Hidup memang perlu toleransi sebab membenci itu menyakitkan jiwa, ia menyesakkan nafas dan membasmi bahagia. Sebaliknya menyayangi itu mengkayakan jiwa, melegakan nafas dan menjamin bahagia.

Namun, atas pelbagai sebab dan alasan, ada kalanya kita seolah-olah ‘wajib’ melupakan seseorang, bukan disebabkan dia itu tidak baik tetapi semata-mata kita tidak mampu lagi hendak mengingatinya. Setiap kali teringat hati terlalu kesal berpisah dengannya, jiwa rasa digarit-garit dengan garpu, maka tatkala ini adalah lebih baik menghilangkan semua memori dan membina lapangan baru.

blueCITY® said...

hehehheeh...

dapat tak?
akak pun copy paste dari mana ntah
ekekkeke...

sama2 lah kita manfaat ilmu kan

Anonymous said...

dan tak lupa cik fizo kita..mempunyai hikmat welding tahap gaban,ada cert yang tak banyak orang ada kat m,sia ni..cuma dia malas nak tunjuk skill,takut kena wat keje banyak,hehehe..

lemontree said...

to blue city:tq blue city ...tq cikgu....

to anonymous:shhhhh diam2 xperlu mnunjuk .....kalu kita wat keja ...kita dh terima amanah....amanah sesuatu yg berat...dn akan di pertgungjwab kan.....pehh ayt