Thursday, April 1, 2010

A man Call Hero

Bukan hanya kepentingan
Malahan keegoan telah ku korbankan
Berlimpahan kasih sayang... aku curahkan
Buat mu seorang...

Kiranya semua itu
Tak bermadai bagi mu
Apa sebenarnya yang kau mahu
Ku tak tahu...

Berbalik N3 aku yg lepas bertajuk Dari Kekasih Untuk Kekasih....komen2 yg diberi telah dipertimbangkan oleh my pren......dan dia pun telah meminta kebenaran pada aku utk wat n3 tentang kebaikan seorang suami...jadi dia label kan di bawah :-

Seorang Suami bila beli rumah...isterinyala penama kedua

Seorang Suami bila beli kereta...isterinyala penama kedua

Seorang Suami bila beli Insurance...isterinya penama kedua

Dan beli apa sahaja yg memerlukan penama....isterinyala penama kedua

Sang suami tidak sanggup melihat bila dia telah pergi jauh isteri dan anknya merempat..

Tapi bila si isteri beli rumah hanya 2 penama.........mak @ anknya

Tapi bila si isteri beli kereta hanya 2 penama.........mak @ anknya

Tapi bila si isteri beli Insurance hanya 2 penama.........mak @ anknya


mungkin akan ada wanita cakap aku x cmtu.....ok jadi dulu isteri beli rumah...than letak nama suami ada bran?

bila ditanya kenapa diberi penama mak@ank jawapannya persedian untuk masa depan....apa maksud persedian di masa depan?seorang suami masih dipertanggungjwabkn terhadap mak dan ayah...isteri adalah untuk suaminya......jd apa maksud persedian di masa depan....?jawapan ringkas xprcaya or ragu2 pada suami......

Lelaki seorang yg ego...xakan tunjuk kelemahan dia.....xp kalu dia tunjuk memang betul2 dia suka.......

Percayala pada suami anda....


Yang Benar

Lemon Pren..

3 comments:

AKO said...

ala bkn nya apa.
klu sesuatu buruk berlaku esp laki ni kan ada kuasa cerai, so klu dah eltak nama suami, ha tak ke nyusahkan diri pompuan??!!

Lagi pun, apa salahnya letak nama anak atau MAK, ms depan anak2 juga dan walau lepas kawen isteri tanggungjawab suami, tapi isteri nak juga balas jasa MAK dan AYAH. Let say la, MAk dia ibu tunggal, so kat sape lagi MAK nak harap selain anak dia kan..

so renung2 kan lah

ps: bukan x percaya pada suami, slalunya suami kan berkuasa, abesh klu sumer rete nak letak atas nama SUAMI, ermm lagi bertambah2 la EGO si suami, kembang setaman la lobang idong nya...

ps: walau lom ada experience ebrkawen, dr berkawan kita dah leh tgk perangai laki tu, camne dia lebihkan keluarga sendiri, bakal mertua dan perangan diri dia sendiri yang x suker berkongsi..

so nak wat camne kan?!!

lemontree said...

panjangnya....sy pun xtau n3 kwan ni.....lgpun sy pun single mangle....xp kalu kwen mgkn nama bini juge lee penama ke2

Anonymous said...

mmg la ppuan ske ltk nm ibu atau anak2 wlaupn da bkahwin..
lau tgk zaman skang ni..isteri mngl br 2-3 mgu suami da cr ganti..so lau ltk nm suami sian la ank2 nt.lau dapat mak tiri baik xpe lau yg sebaliknya cmne pulak..
isteri ni nk cr pgnti lmbt sket..suami mngl 3thn tp rs mcm ada je kat sblh..
kesimpulannya isteri yg ltk nama ibu atau ank2 sbg penama kedua merupakan seorg wanita yang sangat2 bijak dan prihatin..walaupun aku blum kawen tp tu lah jln yg aku plih nnt..skang pun aku da wat surat wasiat..apa2 jd sume milik mak aku walaupun xda la byk mn pun harta aku..