Tuesday, March 9, 2010

PANAZZ

Bila mana cuaca mencecah 38c di utara pehh memang panas......maka tetiba terkenang kembali di lewat 80an dan awal 90an...di kampung tok aku...di situ la aku mula kenal mandi telaga...memang air sejuk gilee xp kalu nk p mandi kena ada bodyguard sebab nti tkut jtuh telaga plak...bodyguard kena org dewasa...

Didalam telaga tu plak terdapat bunga2 teratai berlatar belakang bukit pehhh bukit masa tu besar lg...tapi sekarang alahai rendah bebenor.....itu kg tok...tokwan aku pun telah tiada


Cheritera di kg aku plak waktu musim panaz ni la saluran air paip terganggu dan bila mana terggangu....my mom terpaksa basuh baju di sungai blkang umah
dh kami mandi di sungai juga di blakang umah kalu xpun p umh sedara yg ada telaga.....

Tu sungai dulu la...sungai blakang umah aku sekarang nmpak jernih tapi mcm2 ada....buat gatal kulit.... betul kata orng...kita hanya hargai bila sesuatu tu telah hilang dr kita.....mcm aku teringin nk mandi telaga sekarang ni,tapi telaga tu dah xde pun,dulu xteringin pun.



semasa n3 ni taip...berita diterima sorang ank bekas staff sini dijangkiti denggi berdarah n koma dh 3 hr...ank pompuan tuggal plak tu form 4.....diminta sesiapa yg terbaca n3 ni tlg doa2 kan lah keselematan adik ni....

2 comments:

lemonade said...

teringin juga nak mandi air perigi.
kamu panggil telaga. sy pggl perigi.
mmg panas sgtlah cuaca sekarang. kat rumah ni dh mcm sauna stiap ms.

lemontree said...

DH XDE TELAGA PUN HEHEH